Welke persoonsgegevens verzamelen we over jou?

We verwerken onder andere de volgende persoonsgegevens over jou: 

  • Identificatiegegevens - we kunnen je naam en andere contactgegevens (inclusief e-mailadres, vaste nummer en gsm-nummer), aanspreektitel, digitale handtekening en talenkennis verwerken.
  • Professionele informatie - we kunnen persoonsgegevens over je werk verwerken, inclusief (maar niet beperkt tot) je functie, locatie en afdeling.
  • Foto's en videomateriaal - wanneer we deelnemen aan evenementen, vergaderingen, conferenties enz., kunnen we foto's of video's van jou verwerken.
  • Enquêteresultaten - we kunnen je antwoorden op vragen in enquêtes verwerken.
  • Bezoekersinformatie - wanneer je onze gebouwen betreedt, kunnen we om veiligheidsredenen je naam, contactgegevens, nummerplaat, ID enz. bijhouden. Wanneer we de wettelijke toestemming hebben om dat te doen, kunnen we je om gezondheids- en veiligheidsredenen ook vragen om informatie over je gezondheid te verstrekken (inclusief informatie over virale infecties, de griep, enz.).
  • Informatie die jij kiest om met ons te delen - we kunnen bijkomende informatie verwerken als je ervoor kiest om die met ons te delen (bijv. wanneer we contact met je opnemen als referentie voor ons talent).
  • Informatie over handelssancties die betrekking hebben op jou - we zouden kunnen nagaan of je een politiek prominente persoon of een SDN (Specially Designated National) bent, of op een andere manier onderworpen bent aan sancties opgelegd door de geldende wet- of regelgeving.


We verzamelen jouw gegevens vanaf het ogenblik dat je ze aan ons bezorgt. Dit kan gebeuren via email, via webformulier, tekstbericht, mondeling (per telefoon, in een Randstad kantoor, tijdens een bezoek aan jouw bedrijf, op een evenement, een training, enz.), door ons jouw visitekaartje te geven, of op elke andere mogelijke manier. Dit gebeurt ook wanneer je wordt geregistreerd als een contact voor onze diensten door jouw bedrijf of organisatie of wanneer, als particulier, je wordt aangeduid door derde partijen als iemand die gebruik wilt maken van onze diensten in het kader van maaltijdcheques.


We kunnen jouw gegevens ook verzamelen indien ze publiek toegankelijk zijn, wanneer ze beschikbaar zijn in commerciële gegevensbanken die opgebouwd worden door organisaties waarmee we samenwerken of als je de gegevens zelf op jouw openbare/sociale media (bv. LinkedIn) hebt gepubliceerd en wanneer jouw functie op openbare/sociale aangeeft dat jij het correcte aanspreekpunt bent voor ons om te interviewen als deel van onze dienstverlening.

Waarom hebben we je persoonsgegevens nodig?

Om de contractuele relatie tussen Randstad en onze klanten en leveranciers te beheren en uit te voeren

  • Noodzakelijk om de overeenkomst tussen Randstad en de klant of leverancier uit te voeren


Voor bedrijfsontwikkeling (inclusief direct marketing en aanbiedingen) 

  • Afhankelijk van de omstandigheden kan dit gebaseerd zijn op jouw toestemming of op ons gerechtvaardigde belang om goede relaties met onze huidige of toekomstige klanten en leveranciers te onderhouden. Je kunt er altijd voor kiezen om geen direct marketing of aanbiedingen meer van ons te ontvangen; zie de onderstaande sectie 'Jouw rechten inzake gegevensbescherming'.


Om onze faciliteiten, veiligheid en noodplanning te beheren

  • Voor de behartiging van de gerechtvaardigde belangen van Randstad, waaronder de beveiliging en bescherming van onze middelen, faciliteiten, informatiesystemen en onze mensen


Voor gezondheid en veiligheid op het werk

  • De verwerking is noodzakelijk voor de behartiging van de gerechtvaardigde belangen van Randstad, waaronder de bescherming van zijn medewerkers en bedrijfsmiddelen, de bescherming van zijn juridische belangen, en het beheer van juridische geschillen/claims; en/of de bescherming van de fundamentele belangen van de betrokkenen.


Om zakelijke transacties te verrichten (inclusief fusies, overnames en afsplitsingen)

  • De verwerking is noodzakelijk voor de behartiging van de gerechtvaardigde belangen van Randstad, waaronder het belang van Randstad bij de ontwikkeling van zijn activiteiten door middel van fusies, overnames en afsplitsingen.


Voor (online) evenementen

  • Op basis van ons gerechtvaardigde belang om evenementen te organiseren waarmee we relaties met onze klanten en leveranciers beter kunnen opbouwen en onderhouden


Om fraude te voorkomen, op te sporen en te onderzoeken

  • Om onze wettelijke verplichtingen na te leven wanneer overheden of regeringen informatie vragen over ons contact als een klant (inclusief persoonsgegevens); en/of de verwerking is noodzakelijk voor de behartiging van de gerechtvaardigde belangen van Randstad, waaronder de bescherming van bedrijfsmiddelen, de bescherming van zijn juridische belangen, en het beheer van juridische geschillen/claims.


Voor IT-ondersteuning

  • De verwerking is noodzakelijk voor de behartiging van de gerechtvaardigde belangen van Randstad, zoals de bescherming van onze middelen en de veiligheid van onze informatiesystemen.


Voor enquêtes (inclusief tevredenheidsenquêtes)

  • Op basis van ons gerechtvaardigde belang om onze klanten te bevragen om meer inzicht te krijgen in hun behoeften, om onze dienstverlening te verbeteren, en om een goede relatie met onze klanten op te bouwen 


Om analyses uit te voeren om inzicht te verkrijgen in onze dienstverlening en werking, zowel naar onze kandidaten, werknemers en zakelijke relaties. 

  • Ons gerechtvaardigd belang bij tot het verbeteren van onze dienstverlening en werking. We hebben beperkende maatregelen getroffen om de impact op de privacy zo klein mogelijk te houden. Zo maken we informatie (waar mogelijk) anoniem.


Om geschillen te beheren, te procederen, en meldingen te behandelen die via de Misconduct Reporting Procedure van Randstad binnengekomen zijn

  • De verwerking is noodzakelijk voor de behartiging van de gerechtvaardigde belangen van Randstad, waaronder de bescherming van bedrijfsmiddelen, de bescherming van onze juridische belangen, het beheer van juridische geschillen/claims met onze klanten en leveranciers, en de behandeling van meldingen over mogelijk wangedrag binnen of in verband met Randstad.


Om wettelijke of reglementaire verplichtingen na te leven 

  • De verwerking is noodzakelijk om onze wettelijke of reglementaire verplichtingen na te leven (bijv. verplichtingen onder belastingwetgeving om bepaalde informatie te bewaren, inclusief persoonsgegevens).


Om fraude te voorkomen, op te sporen en te onderzoeken

  • Om onze wettelijke verplichtingen na te leven wanneer bepaalde overheden of regeringen informatie vragen zoals persoonsgegevens; en/of de verwerking is noodzakelijk voor de behartiging van de gerechtvaardigde belangen van Randstad, waaronder de bescherming van bedrijfsmiddelen, de bescherming van zijn juridische belangen, en het beheer van juridische geschillen/claims.


Om te controleren en ervoor te zorgen dat het beleid en de procedures van Randstad nageleefd worden

  • Voor de behartiging van de gerechtvaardigde belangen van Randstad, zoals de bescherming van onze middelen en de veiligheid van onze informatiesystemen


Om interne en externe audits uit te voeren

  • Voor de behartiging van de gerechtvaardigde belangen van Randstad, zoals het goede verloop van zijn bedrijfsactiviteiten en de nauwkeurigheid van de financiële rapportering

Hoe lang bewaren we je persoonsgegevens?

We bewaren je informatie alleen zolang die relevant is voor onze commerciële en operationele activiteiten, of voor andere essentiële doeleinden zoals het naleven van onze wettelijke verplichtingen, het oplossen van geschillen en de handhaving van ons beleid. Je kunt je ook uitschrijven voor onze nieuwsbrief en andere e-mails. Je kunt je rechten ook via onze website uitoefenen.
 

De volgende criteria kunnen de effectieve bewaartermijnen beïnvloeden:

Hoelang hebben we de persoonsgegevens nodig om onze (online) diensten aan te bieden? Daarmee bedoelen we o.a. dat we de kwaliteit van onze diensten in stand houden en verbeteren, de veiligheid van onze systemen waarborgen en de juiste bedrijfsgegevens bijhouden.

Zijn we om wettelijke, contractuele of soortgelijke redenen verplicht om je persoonsgegevens te bewaren? Voorbeelden daarvan zijn wetten inzake verplichte gegevensbewaring, overheidsbevelen om gegevens in verband met een onderzoek te bewaren, of persoonsgegevens die bewaard worden met het oog op een rechtszaak.

Wanneer we je persoonsgegevens niet meer nodig hebben, zullen we die ofwel uit onze systemen verwijderen, ofwel depersonaliseren zodat we je niet kunnen identificeren.