bedrijf_linkedIn
bedrijf_linkedIn

Met je LinkedIn-bedrijfspagina heb je een krachtig instrument in handen. Door connecties te leggen en zelf artikels te schrijven bereik je niet alleen een groot en divers publiek. Je zet meteen ook je expertise in de verf en je springt in het oog van potentiële klanten en werknemers. Ontdek hoe je voordeel haalt uit LinkedIn. 

1. je breidt je B2B-netwerk uit

Op LinkedIn leg je vlot connectie met organisaties en professionals. Handig, want netwerken is voor elk bedrijf belangrijk. Zo weet je niet alleen wat er reilt en zeilt binnen je sector. Je bouwt ook relaties op met interessante bedrijven en professionals. En je vergroot de naamsbekendheid van je organisatie. 

Belangrijk: investeer in een volledig, correct en aantrekkelijk bedrijfsprofiel. Anders maak je een slordige indruk op je bezoekers en klikken ze snel weg.

2. je organisatie toont zich als aantrekkelijke werkgever

De voorbije twee jaar heeft LinkedIn zijn positie als matchmaker tussen werkgevers en werknemers gevoelig versterkt. Uit een recent onderzoek van Randstad blijkt dat maar liefst 14% van de werkzoekenden een job vindt via LinkedIn. 

Zorg er dus voor dat je bedrijfspagina ook je bedrijfswaarden weerspiegelt. Zo vergroot je de kans dat je sollicitanten aantrekt die dezelfde waarden delen. 

Als hr-medewerker ben je je er best ook van bewust dat kandidaten steeds vaker via verschillende kanalen werk zoeken. Hoe je dan weet op welk kanaal je best inzet? Durf te experimenteren en hou bij in welke situaties bepaalde kanalen succesvol zijn. Door die analyse weet je nog beter wanneer en hoe je LinkedIn kan inzetten om te rekruteren. 

3. je zet je expertise in de kijker

Op LinkedIn heb je verschillende manieren om de expertise van je organisatie te benadrukken. Je deelt kennis door te reageren op artikels en posts van anderen. Maar nog beter is het om regelmatig zélf artikels te schrijven over actuele onderwerpen die relevant zijn voor jouw sector.

Organiseer je een conferentie of evenement? Zorg er dan voor dat je het event live uitzendt via LinkedIn Live en bereik een veel groter publiek. Of zet LinkedIn Live in om nieuwe producten te lanceren of vragen van klanten te beantwoorden. Zeker de moeite om eens uit te proberen, want live video’s worden steeds populairder.

Extra tip om je content nog meer bekendheid te geven: moedig je werknemers aan om je bedrijfspagina te volgen en berichten te delen. Of stuur voor belangrijke updates een mail naar je werknemers, met de link naar het LinkedIn-bericht. Zo maak je het gemakkelijker voor hen om het artikel te lezen en te delen. 

4. je scoort hoger in Google en co

Organisaties die sterk actief zijn op sociale media, merken vaak dat hun website ook hoger scoort in de zoekresultaten van Google en andere zoekmachines. Belangrijk daarbij is wel dat je LinkedIn-pagina en je website naar elkaar linken. 

Onze tip: mik op 20 publicaties per maand, zodat Google je activiteit opmerkt. Maar vermijd wel om elke dag meerdere posts te publiceren, want dan loop je het risico dat je volgers zich gaan ergeren en je ontvolgen. 

Hoe je de positie op sociale media nog versterkt? Wilt u meer weten over de impact van sociale netwerken?