de kracht van een idee.

Een oude fiets, twee studentenkamers, 500 gulden en een idee. Daar begon het in 1960 mee. 60 jaar later hebben onze 38.000 Randstad-medewerkers dagelijks een impact op het professionele leven van miljoenen mensen wereldwijd. Zij hebben een vak om trots op te zijn...

degelijke en duurzame oplossing

Frits Goldschmeding en Ger Daleboudt, twee Amsterdamse studenten, waren er in 1960 van overtuigd dat er voor flexibiliteit een grotere rol weggelegd was op de arbeidsmarkt. En dat daar bovendien een win-win in zat voor iedereen. Werkgevers zouden door de nieuwe flexibele arbeidsverbanden immers snel en eenvoudig mee kunnen bewegen met de economie. Werknemers zouden vlot van baan kunnen wisselen en daardoor expertise opbouwen en zo groeien als persoon.

Zo geformuleerd klinkt hun uitzend-concept als een aanvulling op de vaste arbeidsverbanden, maar dat hun concept er vandaag steviger staat dan ooit, wijst erop dat het niet zomaar een aanvulling was. Ze leverden een zeer degelijke oplossing voor de enorme nood aan flexibiliteit op de stroeve arbeidsmarkt van toen. Dat antwoord was bovendien duurzaam, want gebaseerd op de filosofie van de gelijktijdige belangenbehartiging van alle betrokken partijen. Daarom was er vertrouwen van alle stakeholders en dit zorgde ervoor dat hun idee aan kracht en reikwijdte won.


van Suzanne naar "wat doe je morgen"

Toen Randstad in 1965 in België opstartte onder de naam Interlabor, waren we een uitzendkantoor. "Suzanne van Interlabor" stuurde mensen uit naar tijdelijke opdrachten. Toen ik in 1988 als consultant aan boord kwam bij Interlabor waren dat zo'n 2.500 mensen per week.

Anno 2020 leveren we samen met 2000 collega’s in België een hoge toegevoegde waarde in het samenbrengen van vraag en aanbod van werk op de Belgische arbeidsmarkt. We zetten wekelijks 50.000 mensen aan het werk in tijdelijke en vaste opdrachten en als huishoudhulp. We bieden bovendien outplacement aan, coaching en loopbaanbegeleiding. We investeren met onze opleidingscentra en ons online opleidingsaanbod in de inzetbaarheid van onze uitzendkrachten op de arbeidsmarkt van de toekomst.


maatschappelijke toegevoegde waarde

We groeiden uit van een uitzendkantoor tot een hr-dienstverlener die dagelijks met duizenden werkgevers meedenkt en hun hr-processen beter maakt. En door te doen wat we doen, leveren we een belangrijke maatschappelijke toegevoegde waarde, waar al onze medewerkers erg trots op zijn.

Een straf idee groeide uit tot een bedrijf dat dagelijks een positieve impact heeft op het professionele leven van miljoenen mensen wereldwijd. Een idee met een enorme maatschappelijke innovatiekracht. En met erg duurzaam dna.


Ik ben ongelooflijk trots om hier al 32 jaar aan mee te mogen bouwen...