Janssen Pharmaceutica is door 11 000 respondenten in België verkozen tot meest aantrekkelijke privéwerkgever in België. Van degenen die het bedrijf kennen, zegt 47% graag tot heel graag bij het bedrijf te willen werken. Janssen Pharmaceutica haalt het nipt voor UCB en TUI. Daarmee wint het farmabedrijf voor de vierde keer de Randstad Award. Andere winnaars dit jaar zijn de steden Gent en Namen die als meest aantrekkelijke werkgever bij de lokale besturen uit de bus kwamen.

Janssen Pharmaceutica volgt dit jaar DEME op als de meest aantrekkelijke privéwerkgever in België. Dit blijkt uit een onderzoek (najaar 2017) bij 11.000 respondenten. Bijna de helft, 47 %, zegt graag tot heel graag bij het bedrijf te willen werken. Janssen Pharmaceutica haalt het nipt voor UCB en TUI en wint voor de vierde keer de Randstad Award. Daarmee evenaart het bedrijf het record van GlaxoSmithKline. Janssen Pharmaceutica is het enige bedrijf dat erin slaagde om sinds het begin van het onderzoek naar de meest aantrekkelijke werkgever (2000) altijd in de top tien te scoren. Bij de meest aantrekkelijke werkgevers is er sprake van een zekere consolidatie. Nooit eerder in de geschiedenis was het verschil tussen de nummer één en tien zo beperkt: nauwelijks vier procentpunten.

Bij de lokale besturen, die dit jaar als aparte categorie werden onderzocht, zijn het de steden Gent (Nederlandstalig) en Namen (Franstalig) die als meest aantrekkelijke werkgevers eindigden. Gent haalt het voor Brussel en Hasselt. Namen neemt op zijn beurt de maat van Brussel en Aarlen. Een nadere analyse van de employer brands van Gent en Namen leert dat de steden op alle criteria (werksfeer, werkzekerheid, balans werk-privé,…) beter scoren dan het gemiddelde van de lokale besturen. Hun aantrekkelijkheid als werkgever heeft dus een brede basis.

top 10: de aantrekkelijkste privéwerkgevers in België.

Janssen Pharmaceutica

UCB

TUI

Jan De Nul

Mercedes-Benz

VRT

Mediahuis

GlaxoSmithKline

Brussels Airlines

Procter&Gamble

top 10: de aantrekkelijkste werkgevers lokale besturen (Nederlandstalig).

Gent

Brussel