detail

04-09-2012

Uitnodiging Randstad: namiddagseminarie over 25 jaar wet op de uitzendarbeid

Uitzendarbeid ontstond in België kort na de Tweede Wereldoorlog. Na een sluimerend bestaan in de marge van de arbeidsmarkt ontwikkelde de sector zich heel snel in de jaren '80 en '90. Intussen neemt uitzendarbeid een belangrijke plaats in op de arbeidsmarkt.

Voor veel werkgevers is het een onmisbaar flexibiliteits- en selectieinstrument. Voor veel werknemers is het een ideale opstap voor een succesvolle integratie op de arbeidsmarkt. Voor de arbeidsmarkt als geheel is het een een belangrijk middel om transities te bevorderen. Dit succesverhaal neemt niet weg dat de sector sinds het ontstaan ook constant onder vuur heeft gelegen. In deze visie leidt uitzendarbeid tot meer onzekerheid en slechtere arbeidsomstandigheden.

Naar aanleiding van het 25 jarig bestaan van de wet op de uitzendarbeid wil Randstad, in samenwerking met het advocatenkantoor Claeys & Engels, even stilstaan bij de grote ontwikkelingen van de voorbije halve eeuw en vooruitkijken naar de toekomst van uitzendarbeid. Het geheel wordt vakkundig aan elkaar gepraat door Chris Denijs (VRT).

Het seminarie is gratis maar vooraf inschrijven is noodzakelijk.
Het aantal plaatsen is beperkt.

Praktische informatie:
datum: maandag 1 oktober 2012
uur: van 13 tot 19 uur
plaats: Hoofdzetel Randstad – Buro & Designs Center b. 71 (6de verdieping) - Heizelesplanade - 1020 Brussel

Programma:
13u: Ontvangst met broodjes
14u: Inleiding door Monica De Coninck, Minister van Werk
14u20: ‘25 jaar wet op de uitzendarbeid’ door Olivier Wouters, Advocaat-vennoot Claeys & Engels
15u10: ‘Uitzendarbeid: op zoek naar nieuw momentum’, door Jan Denys, Arbeidsmarktdeskundige Randstad
15u45: Koffiepauze
16u: Panelgesprek met:

• Herman Nijns, CEO Randstad België
  • Herwig Muyldermans, Algemeen Directeur Federgon
  • Mathieu Verjans, Nationaal Secretaris ACV
  • Manou Doutrepont, Expert sociaal overleg
  • Monica De Coninck, Minister van Werk

17u: ‘Uitzendarbeid: een academische reflectie’ door Luc Sels, Decaan Faculteit Economie KU Leuven
17u30: Humoristische terugblik met de sneldichteres
18u: Receptie

Inschrijven kan uitsluitend via mail: emily_meiresonne@randstad.be
Wie zich inschrijft, krijgt een gedetailleerde routebeschrijving opgestuurd.

We kijken ernaar uit u weldra te ontmoeten.

Jan Denys
Randstad België
Director corporate communication & public affairs

Als human resources-dienstverlener, marktleider en trendsetter is Randstad een gevestigde waarde op de uitzendmarkt. Het bedrijf heeft meer dan 45 jaar ervaring met het matchen van de vraag naar en het aanbod van werk.